söndag, februari 06, 2011

Men oj!

Flera obloggade dagar har runnit iväg sedan sist. Höjdpunkten under dessa dagar får sägas vara helgens trip norröver. I fredags brände vi upp till Gällivare för att träffa väldigt många släktingar på ganska kort tid. Men jag måste säga att vi gjorde ett väldigt bra jobb och roligt att hade vi under varenda en av de späckade timmarna. I lördags packade vi ihop oss och efter diverse kvarglömda saker, blöjbyten och tankning tog vi oss iväg till Jokkmokk och marknaden. Det var en ganska kall februaridag i Jokkmokk men tack vare en väldigt gästvänlig kvinna, tillika mamma till en av våra vänner, fick vi både värme, kaffe och underbar mat mellan varven. Handla gjorde jag också. Ett underbart tennarmband och två tavlor. Allt till ett ganska bra pris. Ganska bra.
När vi kom hem sent i går kväll hade vi två febriga barn sovandes i baksätet. Herman har varit het som en kamin hela dagen och Klara har varit lagom feberspak.
Andra nyheter värda att nämnas är att världens bästa snickare har varit här i dag och rekat inför köksmonteringen. Om två veckor är det tänkt att det ska smälla. Håll för öronen. I dag har jag dessutom, i stället för att plugga, provat mina mini-jeans och håll i hatten, de passar! Jag blev således mycket, mycket nöjd. Tilläggas bör dock att Klara fortfarande tror att jag har en bebis i magen med jämna mellanrum. Men, men... Än är det långt till den 14 maj.

1 kommentar:

Marran sa...

Bra jobbat! Jag hejar på dig!