torsdag, augusti 12, 2010

Trötta ben


Klara fångad på bild i ett litet trotsutbrott
I kväll har jag faktiskt det. I morse gick jag en härlig morgonprommis i duggregn och kom hem bara för att svira om och sedan begav vi oss alla till NOLIA för att kolla in årets upplaga av mastodontmässan. Varje gång jag besöker denna tillställning försöker jag påminna mig själv om att jag egentligen inte behöver gå dit, eftersom jag utvecklar någon sorts allergi mot försäljare, som alla pratar göteborgska, sopar, grönsaksskivare och timrade friggebodar. Men det kan vara lite trevligt också att strosa omkring och titta på folk. Och göteborgare.

Sedan vi kom hem har vi hunnit umgås med barnens farmor, mormor och morfar i olika sittningar och på olika platser. Nu sover di små och jag kanske också borde göra något liknande. Barnafadern har åkt till skogs för att fiska. Egentligen tror jag mest att det handlar om pimpling men det är väl trevligt det också, för dem som kan.

1 kommentar:

Lindy sa...

Välkommen till min blogg!
www.smedensfruga.blogspot.com