onsdag, augusti 11, 2010

Kommer ikapp

Jag och min dotter. Den ena slugare än den andra...

Efter så många dagar borta från borgen så kändes det skönt att i dag få rå om sin härd en smula. Vi har klippt gräsmatta och trimmat kanterna lite extra, städat badrum och dammsugit husets alla rum (utom källaren) ordentligt. Lagom till lunch plingade Jenny och Edvard på dörren med en påse gott MATbröd i händerna så vi lunchade tillsammans på altanen och de stora barnen fick leka ordentligt.
På eftermiddagen tog jag barnen och morfadern på en prommis och när vi kom åter hem hade Tobbe tvättat bilen och vi var alla alldeles för varma för att säga nej till ett dopp på Hemlunda. Stranden var alldeles tom på folk och vattnet var precis så där lagom uppfriskande och angenämt att simma omkring i på samma gång.

Middagen i dag blev tacos på inglasningen och lagom till kaffet kom mormor, storasyster och storkusinerna för att hämta en säng till storasysters nya lya. Samma säng fick jag av min storasyster när jag separerat från mitt x. Vi kan inte låta bli att undra var sängen ska hamna här näst. Nu ska den i alla fall först och främst husera en väldigt fin mamma och säkerligen också någon av hennes finsöner med jämna mellanrum.

Sist men inte minst vill jag bara påpeka hur himla mysigt det är med tända lampor. I januari är man inte längre så imponerad men just nu vill jag bara njuta av dem.

1 kommentar:

Annas resa sa...

Du skriver så härligt! Det verkar ha hänt mycket sen sist så nu tycker jag att vi är i skriande behov av en promenad!!!