onsdag, augusti 25, 2010

Regn och rusk

Det är helt klart svalare ute nu. Svalt och blött.
Efter Klaras dagisstund i morse har vi helt enkelt haft en väldigt lugn och skön innedag. Vi har lagat mat, kokat lingonsylt, målat med vattenfärg, läst många böcker och innan läggdags hann vi faktiskt också med en kvällspromenad med mormor till bibblan. Det visade sig nämligen i dag att min kurs börjar på tisdag. På tisdag! Jag har inte riktigt hunnit med och det känns väldigt märkligt att hamna i skolbänken igen, så här mitt i mammaledigheten. Jag kan inte neka till att det känns lite jobbigt att behöva och strukturera under det här året när jag helst skulle vilja bara mysa. Men. It's now or never. Ja, det är faktiskt så och jag får ta det för vad det är och se det som en kul grej. Språkhistoria, här kommer jag!

Inga kommentarer: