tisdag, augusti 10, 2010

Sommaren rusar fram

Ett semesterminne från Lycksele. Pirater!!!
Den gör verkligen det. Men än så länge har Tobbe två veckor kvar av sin semester och så länge han semester så känns det inte alls särskilt höstigt. Sedan sist har vi tillbringat tre härliga dagar i Lycksele, ett underbart dygn hos Jenny och Lars på Trundön och fem härliga dygn i stugan i paradiset och avslutningsvis en otrolig lunch hos Jenny på Granholmen. När vi svängde in i Piteå i eftermiddags så kändes det lite exotiskt att komma hem. Det är verkligen härligt det också, att få tvätta semestrade kläder i den egna tvättmaskinen och få njuta av en underbart vardaglig pannkaka vid det egna middagsbordet.

Nu i kväll har jag promenerat min vanliga promenadrunda och njutit av att känna igen varenda meter av sträckan. Ja, förutom NOLIA-området då. Mitt i min runda har det smällts upp en hel stor mässa. Flexibel som jag är la jag bara om rutten, bara en smula rubbad i mitt sinne. Jag gissar att det är vad som väntar under de kommande dagarna. En friterad camenbert med hjortronsylt skulle sitta fint. Hoppas bara att sylten är sockerfri... På tal om det ska jag så snart jag kommer i närheten av en våg avgöra om jag är redo att skryta än eller inte. Jag återkommer som sagt...

2 kommentarer:

Livet i hus nr 7 sa...

Kom förbi och låna våran våg, vet ja! Välkomna tillbaka till stan, vi kanske kan ses snart?
Kramen

Marran sa...

Vad glad jag blev av din kommentar. Var tvungen att läsa igenom mitt inlägg igen och ja, jag känner mig nog rätt nöjd med det mesta just nu. Jobbar med det hela tiden, att försöka vara nöjd. Tror verkligen det ger en större lycka om man inte hela tiden siktar mot något annat. Skulle verkligen vara kul att träffas snart. Kramen