tisdag, augusti 24, 2010

Full fräs!

På förmiddagen fick vi lunchbesök av Glenn och Maria. Det är helt klart en tokbra grej med att vara föräldraledig, att kunna umgås vid andra tidpunkter än de där ynka timmarna mellan middag och läggning. Maranborna hann inte mer än ut genom dörren förrän prällen trillade in för planering av Hermans dop. Dop. Ja, dop. Någon gång inom en snar framtid ska jag skriva mer om mig och min relation till kyrkan, men just nu har jag på känn att dopföremålet i fråga kommer att vakna när som helst och då vill jag inte vara insnurrad i komplicerade inlägg om kyrkorummet.
Eftermiddagen har jag och barnen ägnat åt att återintroducera den hjärtsjuka mormodern för världen utanför. I dag har hon fått öva sig på Apoteket, Kvantum, Bibblan och dessutom avrundade vi det hela med en liten promenad. Hon är duktig mormodern. Världens duktigaste.

Inga kommentarer: