lördag, augusti 21, 2010

Fullt upp!

Efter tumultet med lilla mammas lilla hjärta har det hänt en massa saker här på Kvarngatan. Jag har målat Hermans rum från golv till tak. Eller golvet är så klart inte målat, men allt annat. Det visade sig nämligen, när väggarna blivit vita, att varken elementet, dörr- eller fönsterfoder var så vita som man hade kunnat tro. Alltså fick sig även dessa inventarier en släng av penseln. I sitt lilla rum har lillkillen en fåtölj. That's it. Vi måste alltså åka till IKEA. Visst låter det rimligt? Vi har nämligen även nästan slut servetter.
På utsidan av huset har vi fått ny brobelysning och i skrivandets stund håller även fasadbelysningen på att åka upp. Tänk så bra det är med en svärfar som råkar vara elektriker. Allt går så smidigt.
I kväll åker vi på fest med det lilla barnet och det stora barnet får stanna hemma med farfar.
I morgon tänker jag att jag ska sätta igång med målningen av Klaras rum. Det kommer att bli så fint så fint. Jag ska lägga upp lite bilder också, men det blir en annan dag. Nu måste vi köpa födelsedagspresenter till en söt 4-årskille!

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Visst är det lustigt hur fort ett litet hemmaprojekt bara kan växa och växa utan att man riktigt visste hur det gick till?
För övrigt föreslår jag en promenad i morgon!

Marran sa...

Vilken energi du har kvinna.Ska bli kul med bilder. Och tack för kommentaren, värmer i hjärtat.

Lena sa...

Glom inte varmeljusen nar ni val ar pa IKEA. Bara att bunkra upp infor vintern. Den ar snart har. ^^