söndag, maj 23, 2010

Uppdatering från bebisbubblan

Livet knallar vidare här i bebisbubblan. Nu när vi är två tycker jag att vi vuxna har ganska bra koll på läget. Jag gruvar dock lite för hur det kommer att kännas den dagen när Tobbe cyklar iväg till jobbet igen. Men jag är inte den första kvinna som sitter hemma med två barn och något säger mig att det kommer att gå bra.
Dagarna rullar på och jag har börjat promenera. Det är så ljuvligt underbart att efter månader som fånge i min egen kropp äntligen kunna börja använda den igen. Det går inte snabbt, men för varje dag kan jag gå lite längre och jag njuter, njuter, njuter av varje sekund. Det är ingen lögn att kroppen är till för att användas. Amen!
På tisdag ska vi få besök av BVC. Jag känner mig lite under luppen. Det vibrerar lite barnavårdsnämnd över det hela tycker jag. Men det är bra också. Mest är det nog bara bra att det finns någon sorts insyn i var barnen bor och vilka som är deras föräldrar. Och i går plockade jag bort de blå liklatexhandskarna som har legat på byrån i hallen i en vecka. Det känns bättre om inte likhandskarna ligger framme när BVC kommer. Visst gör det det?

Nu är det morgon och jag och Klara har ätit frukost. Tobbe och Herman sover fortfarande. Han är ganska bra på att sova vår lillkille. Han vaknar en eller två gånger varje natt och somnar om ganska snabbt. Bäst sover han på sin pappas bröst. Där kommer dilemma nummer två. Hur gör vi när Tobbe jobbar natt? Mina bröst är för stora för att sova på och dessutom luktar de förföriskt av mjölk. Kanske behöver vi en vikarie. En vikarie med platta bröst och stort tålamod...

4 kommentarer:

Livet i hus nr 7 sa...

Vad härligt att allt verkar gå bra! Snart kanske du orkar promenera hem till oss! Längtar tills vi får träffas!
Kramen

Frida sa...

Ni verkar ju har det härligt, men nog är det skönt att vara två. Maken börjar jobba om en vecka så det känns väldigt spännande...
Mina bröst må vara tomma, men dock inte platta. Tror också familjen skulle bli jätteförvånade om jag började vikariera hos er istället för att vara här. :)

Therese sa...

Grattis till Herman om jag glömt att skriva det tidigare...vilken sötnos! Skönt att han sover så bra.

Anonym sa...

Mina är både tomma och platta ;-D
-Klart moster ställer upp!

/Cilla