onsdag, maj 12, 2010

Högtryck

I morse gick vi tidigt ut på gården för att ta tag i sockelmålandet. På två timmar gick husgrunden från en vag nyans av bajsbrunt till en väldigt svart svartfärg. Det ser liksom ut som att huset står lite stadigare nu. Lite snyggare blev det så klart också. Nu är det bara resten kvar på vägen mot en lite snyggare framsida.
Eftermiddagen innebar barnmorskebesök för min del och där kunde det konstateras att jag hade lite för högt blodtryck. Barnmorskan själv tror att trycket beror på målandet och det skulle man ju kunna tänka sig. Dock är det svårt att lura en hypokondriker som jag och jag sitter fortfarande här och undrar om det kan vara något annat som är galet.
Nu är det vila som gäller, och jag ska verkligen göra mitt bästa för att inte göra något. Men det är svårt. Oj vad det är svårt att göra ingenting.

1 kommentar:

Livet i hus nr 7 sa...

Usch vad tråkigt med trycket, nu får du se till att vila!! Skulle vara kul att ses om inte bebisen tittar ut snart
Kram