tisdag, maj 11, 2010

Ledighetsflyt

I morse kände jag att jag nog inte skulle orka göra så mycket i dag. Vädret var trist och barnet satt vid sitt ritblock och tycktes ganska nöjd över det. Dock kom vi båda ganska snabbt till en punkt när det var dags att gå ut och ta tag i lite hederligt kroppsarbete och efter att bilen tvättats och lunchen ätits upp tog vi bilen till stan där Klara fick ett litet tillskott till sommargarderoben och jag belönade mig själv med Åsa Larssons Tills dess din vrede upphör som jag faktiskt inte läst än. Jag har under flera veckor nu hållit på med Oates Blonde och nu känns det skönt att litterärt återvända till Norrbotten och slippa tokiga blondiner på droger för en stund.
I stan köpte vi även en 30-årspresent som vi sedan levererade till sin mottagare och vi bjöds på kaffe innan vi åkte hem för att kratta bort snödamm och gamla löv från framsidan. Vi har en plan om att under de närmaste veckorna (beroende på när bebisen behagar anlända) hotta upp framsidan lite, bland annat med en ny bro. Det är ljuvt att fantisera om hur fint det kommer att bli. Tur att jag har livlig fantasi.
I kväll är Tobbe på trevligheter med jobbet. Jag tar ett till glas äppeljuice och hoppas på något bra på tv.

Inga kommentarer: