tisdag, maj 04, 2010

Solig tisdag

Ännu en dag har kommit till ledighetsmamman som nu sitter här med en kopp kaffe och stortjejen på dagis. Att lämna på dagis är en ren fröjd som föräldraledig måste jag säga. Hallen är full av andra föräldralediga och i dag blev jag kvar ute på gården en bra stund för att hinna prata med några andra mammor. Vanliga jobbdagar, när jag kastar in barnet i hallen och sedan halvspinger ut till bilen med en alldeles för hög puls känns liksom avlägsna...
Jag kan inte låta bli att fundera över hur många sådana här dagar jag kommer att få uppleva, i väntan. Det klokaste vore så klart att sluta se det som väntan och i stället kanske börja gräva lite inför vårens stenprojekt på framsidan. Eller så gör jag inte det. Jordgräv känns inte som något som mina små fogar önskar just nu.
Kanske en stund i soffan med en god bok. Jo. Så får det nog bli.

Inga kommentarer: