måndag, januari 11, 2010

Skarpt läge

I morse fylldes skolan av elever igen, som så många gånger förut. Det är faktiskt ganska roligt att träffa alla igen. Man får höra så många roliga saker när man är lärare och extra mycket roligt kommer det ut tonårsmunnarna när fröken är gravid.

I dag har jag varit hos barnmorskan för att kolla hur det står till med mig och bebisen så här i vecka 22. Det ser bra ut. Hjärtat pickade på i rasande fart och det är inte utan att man blir lite tårögd när man hör livet i sig.
Måndagskvällen festades till lite extra eftersom vi först fick besök av hortlaxarna och sedan fick jag mig en redig promenad kring stadens södra pappersbruk tillsammans med Bea. Konstateras kan att den här graviditeten gör mig avsevärt mycker mer orörlig än den förra. Det spänner och har sig och gånghastigheten får inte vara särskilt hög. Men. Det är skönt att komma ut, andas lagom frisk luft och prata om bra saker med en bra tjej.
Nu: Nordnytt!

Inga kommentarer: