söndag, januari 17, 2010

Myshelg

Helgen blev precis så mysig som jag hade hoppats på. I går fick vi umgås ordentligt med min storasyster och Klaras kusiner från Luleå. En av kusinerna fick vi dessutom med oss hem på översovning så denna dag har gått i lekens tecken.
När kusinerna åkt norrut gick vi ut i det fria för en stunds madrass-, bob- och sparkåkning. Jag tror inte att jag tillräckligt ofta visar min tacksamhet över att få bo här, i den här delen av landet, i den här staden och på den här platsen. Bara en sådan sak som att ha en pulkbacke precis utanför huset är ju livskvalitet så att det stänker om det. Jag skulle kunna snacka om livskvalitet i många spaltmeter till (jag har faktiskt 5 högskolepoäng Livskvalitet, det du!) men nu är det söndagkväll och jag måste hinna duscha innan filmen klockan nio.
En annan form av livskvalitet är i alla fall goda vänner som kommer hit och fikar och pratar om roliga saker och deras dotter som leker, leker och leker med våran tjej.
Visst är det förunderligt att livskvalitet dyker upp där man minst anar det? I det självklara och vardagliga.

Något som inte är livskvalitet är foglossning. Det vet jag nu.

3 kommentarer:

Livet i hus nr 7 sa...

Tack för idag, trevligt var det och måste göras oftare! Kram

Therese sa...

Nej foglossning går fetbort....inge kul alls. Hoppas att det är bra i övrigt.

Soffan sa...

7an: Helt klart!! Snart dyker vi upp!

Therese: Annars allt bra :-). Med er också hoppas jag!