torsdag, januari 14, 2010

Mys

Jag måste bara få erkänna att jag är så väldigt nöjd med vårt vardagsrum nu sedan förra veckans make over. Tänk vad små och en stor sak kan göra för husfriden!
Den här veckan har varit en bra första arbetsvecka. Kidsen är på bra humör trots att de hävdar att lovet var aaaalldeles för kort. De kallar mig för tjockis och har undrat hur jäkla stor jag kommer att vara i maj, när allt ska vara klart.
Kvällarna har jag ägnat åt promenader och mord på tv. I kväll har jag småpluggat lite inför nästa veckas tenta och finslipat vokalallofonerna. Det du! Men det här med vokalallofoner är inte lätt för en pitebo. Mina ä-ljud stämmer inte riktigt med uttalet i facit. Jag har svårt att tro att en pitebo uttalar fel, så alltså måste det vara facit som felar.
I morgon är det kjoliga fredagen och jag är lektionsfri hela förmiddagen. Lektionsfri innebär underbar planeringstid och en fruktstund när magen börjar knorra. Jag tror att jag kommer att gilla mina nya fredagar.

3 kommentarer:

Livet i hus nr 7 sa...

Måste ju få se nya vardagsrummet, antingen på bild eller in real life! Ha en bra dag å hälsa familjen!
Kram

MalinKa sa...

hej
länkade mig hit via thereses blogg. ser att du också väntar smått. kul. själv är jag nästan där....vecka 38 nu.
/Malin

Soffan sa...

7an: Ja, i morgon tror jag att jag ska fota. Men det hindrar ju inte att ni får se det live också :-).

Malin: Då kanske de små blir klasskompisar! Kedjegatan ligger inte så långt härifrån serru...