söndag, januari 11, 2009

Ut med all jul!

Min sambo (!) har envisats med att motarbeta mina försök att plocka bort alla jäkla julsaker sedan några dagar in på det nya året. I går morse struntade jag dock i demokrati och familjeråd och började plocka undan. Ganska snart var vi tre som plockade, dammsög, bar ut julgranen och torkade damm. Och vilken skillnad det blir! Efter en tur till stan och inköp av tulpaner, nya, fina krukor och två nya krukväxter blev det nästan en riktig make over.
På kvällen fick vi sällskap av den trevliga familjen från andra sidan fjärden och B. Vi åt lax och glass (inte tillsammans) och hade allmänt trevligt.

När jag vaknade i morse visste jag att dagen skulle ägnas åt uppsatsrättning. Denna syssla fick dock vänta till efter mörkrets intrång eftersom den nästan våriga solen var allt för inbjudande för att prioriteras bort. Efter några åk i den egena pulkbackan tog vi boben in till stan och lekparken i Badhusparken. Man kan dock konstatera att lekparker gör sig bäst utan snö. Av många anledningar.

I morgon är det arbetsdag igen och jag känner mig ganska laddad faktiskt. Jag vill liksom att tiden ska gå så att jag snart kan börja känna mig lite varm i kläderna. Men trots allt, trots alla jobbyten och tokigheter man får vara med om så är jag väldigt, väldigt nöjd med mitt yrkesval. Just nu kan jag inte tänka mig något annat som skulle vara bättre.

Som lite extra information kan jag meddela att jag sitter framför tvn och konstaterar att jag fortfarande tycker att Ernst-Hugor Järegård är riktigt, riktigt läskig. Riket har satt spår som är svåra att sudda bort...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Soffan! Tack för titten!
/ Sofiasvammel