söndag, januari 25, 2009

Och så kom nästa...

Klara har varit ovanligt lugn i dag. Hon har suttit stilla väldigt långa stunder varit lite så där lagom febervarm. På eftermiddagen trotsade vi dock eventuella baciller och gick till mamma för att dricka lite kaffe och få liiite miljöombyte.
Efter att ha ätit noll bullar och lika många pepparkakor satt flickebarnet i sin pappas famn i soffan och såg så där genomtrött ut och så plötsligt kom det där ljudet. Du vet vilket jag menar... Det börjar som en hostning och slutar med en hink.
Så nu har nästa gäst gjort entré i vårt hem. Bring 'em on, säger jag bara. Nu är jag rejält less på baciller så den här ska ta mig tusan få med mig att göra.
Ibland så måste man ju få skratta lite åt eländet också... Jag kan säga att jag är tacksam för Tobbes fina bollsinne och långa innebandykarriär. Sällan har någon fångat så mycket med endast två händer...

3 kommentarer:

Anonym sa...

han kanske ska bli målvakt:)

Anonym sa...

Vad praktiskt om han haft en handväska i närheten.... :D

Kram på er /C

Soffan sa...

Ante: Målvakt? Ja, varför inte? :-)

C: Jag måste tipsa henne om det här med handväska... Det är ju som alla vet ett tillbehör som varje kvinna behöver. Av olika anledningar.