tisdag, januari 06, 2009

Slut ledighet

För två veckor sedan kändes det som en ganska bra idé att byta jobb. Jag skulle ju hinna vila upp mig innan uppstarten i januari som kändes så väldans avlägsen, liksom i en annan värld.

Nu har två (minst sagt turbulenta) veckor avlöpt och i morgon är det alltså dags att promenera över till den stora skolan på andra sidan stan. Frågetecknen är många och även om vissa av dem är ganska små så är de fortfarande frågetecken som måste rätas ut. Vad ska jag ha på mig? Vilken tid bör jag infinna mig för att verka lagom på hugget men ändå inte sjukt överambitiös? Kommer jag att i morgon hinna få någon som helst koll på vad det är jag ska göra under den närmaste tiden eller kommer tiden ägnas åt att sanera från mögel och andra objudna gäster?



Mitt i alla dessa frågetecken så vill jag ändå ta tillfället i akt och berätta hur fantastiskt trevligt det är att ha en sambo igen. Sedan julveckan jobbe Tobbe här i stan och det är märkligt hur man kan uppskatta småsaker som man annars lätt tar för givet. Tummen upp för sambon med andra ord!



Nu stegar jag iväg mot garderoben för att leta fram något lämpligt snyggt och bekvämt. Håll tummarna är du rar.

1 kommentar:

Åsa sa...

Håller alla tummar jag har!!!