lördag, oktober 20, 2007

Tvåbarnsföräldrar för en helg

Lördagen började med en riktig familjeaktivitet. Vi åkte till badhuset för att rulla runt i det varma vattnet i den varma basängen. Oj så härligt, roligt och uppiggande. Jag och Klara badade bastu för första gången i hennes ettåriga liv och i bilen på väg hem somnade hon som en klubbad säl. Sjön suger. Som den suger.
På eftermiddagen kom min kära storasyster och lämnade treåringen Aron som kamperar med oss i helgen. Föräldrarna förlustar sig i den södra grannstaden och Aron gör detsamma på Djupviken. Vi busar, äter godis, kollar på Bamse och läser böcker.
Konstateras kan att det är ett större projekt att vara tvåbarnsförälder än enbarnsförälder. Turligt nog kan treåringen ta på sin egen overall och sina egna skor. Treåringen kan även äta mer korv än sin moster. Kanske är mostern en mespropp.
Under eftermiddagen knackade även en av mina elever på dörren. Hon var i krokarna och ville säga hej.
Jag blir alltid lite ställd när jag träffar en elev civilt. Ingen tuff lärarfasad att gömma sig bakom. Bara jag. Lilla jag.
Nu pustar vi ut i soffan. Tvåbarnsföräldrar som vi är...

3 kommentarer:

Nybliven sa...

Kul och mysigt på alla sätt och vis att få en genuin tvåbarnsupplevelse redan innan fröet har grott i 270 dagar! Såååå... blev ni sugna igen nu då?

Hoppas livet lever glada dagar hos er, men inte hos grannen! Kram

Åsa sa...

Vänta bara tills ni är tvåbarnsföräldrar på riktigt. Då du...

Soffan sa...

Nybliven: Sugna? Jo, visst är man sugen! Men om några år tror jag att jag är ännu mer sugen!

Åsa: Vad ska jag säga? Ni gör ett otroligt jobb! Tuppen upp för dig och alla andra som har fler barn än ett. ; )