söndag, oktober 14, 2007

Snööööööö

Gårdagskvällen fick ett magiskt slut. Jag stod på balkongen och tittade ut över vattnet och hörde hur snön landade på marken. Sen kunde jag sova gott. Nytvättad liksom. Fram till 03.00. För andra gången på tre dagar bråkades det högljutt en trappa ned. Vad ska man göra? Det är inte vårt liv. Inte våra problem. Inte våra ilskna gräl på fyllan. Men vi hör. Jag får veta mer än jag egentligen vill om mina grannar och det verkar så tragiskt alltihopa.

I dag försvann snön men jag tror att vi alla kan vara ganska säkra på att den kommer tillbaka.
I morgon är lediga dagen och jag ska få en ny frisyr. Rackarns så snygg jag ska bli!

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hoppas på snyggt bildbevis av nya frisyren. Själv har jag det så bra att svärmor är frissa. Inte dumt alls.

Soffan sa...

Åsa: Bild kanske kommer. Måste bara fixa mig utav h-vete först. Man vill ju inte uppträda i cybern hur som helst... ; )