torsdag, oktober 11, 2007

Torsdag = kjolfredag i morgon

Klaras inskolning går som på räls. I morgon är sista dagen, men i dag hade fröken Berit sagt till Tobbe att hon anser Klara vara redo nu. Hon äter och sover bra, även på dagis. Hon är glad och sprallig mest hela tiden, även på dagis.
Jag ser inte längre dagis som ett ont måste som vi måste försöka undvika så långt det bara är möjligt. Nu är dagis en del av Klaras verklighet och vi måste låta henne ta del av den verkligheten regelbundet. Dagis är inget straff, det är en tillgång. Det är otroligt skönt att känna så. Att slippa det dåliga samvete som först tyngde mig. Eller slippa... En gnutta finns så klart kvar. En liten gnutta. Men den gnuttan är mitt problem. Förmodligen inte Klaras.

Torsdagar är enligt mig veckans bästa dag. Jag vet att jag har sagt det förut, men jag vidhåller. Allt det roliga med helgen ligger framför en, som ett oöppnat paket och man vet inte vad som ska ske men man hoppas, hoppas, hoppas om att det ska bli en kanonhelg. Och lite känns det som om helgen redan börjat. Vi har ätit middag hos Jenny och Lars. Tobbe och Lars åkte iväg till Luleå för att gå på hockey och Erica anlände från fjällvärlden och vi har druckit kaffe och ätit kakor.
Nu måste jag plocka fram en kjol inför morgondagen. Du glömmer väl inte? Kjolfredag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag inte glömmer kjolfredag...Hoppas ni får en jättehärlig helg. Själv ska vi iväg till Happis och bo på hotell och besöka IKEA såklart. Vuxentid, välbehövligt.

Anonym sa...

Jag har kjolfredag varje dag! Igår sa jag till extradottern att vi skulle ha nakenfredag på acusticum. Inte uppskattat.Hehe.

Åsa sa...

Gills klänning?

Soffan sa...

Maria: Å guuud så härligt med hotell. Och IKEA. Hoppas det blir kanon!
Ewa: Haha! Det vore något det!
Åsa: Klänning gills!