fredag, oktober 05, 2007

Gå på stan...

... är något som många pitebor tycker om att göra. I dag gick Klara på stan. Jo, hon gick faktiskt. Staplande steg i bylsiga kläder och röda promenadskor. Men ungen gick. Sanna mina ord! Det ska vara en pitebo till att ta sina första steg längs Storgatan... Inte är det väl morsarvet som spökar?

Tobbe har åkt till inlandet för att sköta säkerheten i fjällkommunen i Vilda Västern. Min mamma har ätit middag med mig och Klara. Laxsoppa och rött vin.
Som sällskap nu på kvällskvisten har jag fina filten som mamma presentade oss med efter en tur till IKEA. Filten värmer, men inte i hjärtat...

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hoppas du inte känner dig alltför ensam där under filten. Kul med Klaras promenad oxå, det ska börjas i tid!

Anonym sa...

Vad bra att Klara laddar tills jag kommer hem så hon hinner med att GÅ på stan med mig!

Jag är också ensam hemma, jag och Sushi. Har varit med Björkistjejerna och killen på middag i Kiruna men nu är jag hemma och ensam, Niklas har boy camp i Pilijärvi. Imorgon ska jag på Sing Star fest, tänk om du varit här!!! Kram på dig och hon som precis börjat flanera längs Storgatan.

Soffan sa...

Åsa: Njä, så ensamt är det väl kanske inte... Som vi konstaterat tidigare får man lära sig njuta av friden i stället för att lida av ensamheten... : )

Erica: Sing Star!!! Jag dööör! Jag har aldrig provat, och kanske mår världen bäst så länge det fortsätter så... Men OJ vad jag VILL!
Klara laddar för att att hänga med i ditt tempo.