lördag, oktober 13, 2007

Helg

Jag brukar ibland säga att man när man är småbarnsförälder inte märker så stor skillnad på helg och vardag, på vardag och helg. Kväll är kväll. Morgon är morgon. Vad jag menar är att man som smårbarnsförälder inte kan tillbringa lördagskvällen på ett svettigt dansgolv eller i biomörkret.
Men nog är det skillnad alltid. Att få vara långsam på morgonen. Att få läsa tidningen, att få hasa omkring i mjukisbyxor och tjocksockar. Att få träffa vänner.
Den här helgen är extra speciell. Den här helgen hedrar två av mina bästa vänner staden med sin närvaro och det är så roligt att kunna ses på riktigt. Inte via msn, sms, facebook eller telefonsamtal. På riktigt. Här och nu.
I går åt vi hämt-thaimat och drack vin här hemma hos oss. Åt godis och drack vin. Inte lika mycket som förr, men dock...
I dag har vi fikat på stan och jag har köpt ett par skor. Ett par svarta, klassiska, snygga pjucks. Jag tror att jag gillar dem a lot.
Tobbe jobbar natt i helgen. Jag har hunnit somna i soffan och funderar skarpt på en tidig kväll. Som sagt, det är inte lika många dansgolv längre...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Hittade din sida av en slump via Familjeliv. Började läsa lite på din blogg o kände igen dagisfrökens namn o din dotters namn. Jag tror att min o din dotter går på samma dagis. Vilma går på Gripen o har en fröken som heter Berit o en ny dagiskompis som heter Klara. Kan väl inte vara en slump?? :)

Min o Vilmas sida på familjeliv heter Vilmas krypin

Åsa sa...

Alltid lika kul med vänner. Och att shoppa skor. Det är en sjuka som aldrig går över!

Soffan sa...

Magdalena: Haha! Så häftigt! Det är ingen slump. Vilma känner vi ju vid det här laget! Så roligt att du hittade hit!

Åsa: Vänner och skor! Det bästa! Dock lämnade jag tillbaka skorna i dag. Jag tror att jag blev lite väl het i lördagsvimlet...