torsdag, mars 15, 2007

Utmanande?

Emma har utmanat mig och utmanande som jag är kommer här svar på tal. Sex konstiga saker som du kanske inte visste om mig...

1. Jag är som en gammal tant.Jag har svårt att sitta på rumpan och ta det lugnt hemma. Får hela tiden för mig att jag måste göra något vettigt. Vad som är vettigt varierar lite från dag till dag men jag tror att det handlar om att göra rätt för sig. Urtöntigt verkligen. Men det är som att jag har en liten Luther på axeln som påpekar att arbete är en dygd...

2. Jag älskar mat och jag älskar att äta men allt måste komma i rätt ordning. Jag har oändligt svårt att hoppa över något av dagens mål. Jag stiger med nöje upp och äter frukost i tid för att kunna vara hungrig till lunchen som lämpligast intas kring 12.

3. Jag undviker A-brunnar och skulle det vara så att jag råkat gå över en sådan dunkar jag mig alltid fem gånger i ryggen. Sjukt? Javisst!

4. Jag är öppen som en bok och har få hemligheter. Känner alltid ett behov att dela med mig av allt till alla. Hade otroligt svårt att vänta några veckor med att berätta om min graviditet. Har därför också väldigt svårt att skriva detta eftersom det känns som att alla redan vet allt.

5. Jag har sött in i Ethan Hawke i en affär i Paris. Han shoppade underkläder till Uma och jag en ljuslykta (ja, i samma affär!). Vi stod bredvid varandra i kassan och på vägen ut fick min hjärna kortslutning och jag gick rätt in i superstjärnan varpå han yttrade orden - Oh, pardonnez moi mademoiselle! Jag fick hjärtklappning men kan meddela att Ethan verkar ha problem. Han verkar inte riktigt frisk.

6. Jag brukar jojka. Jag är inte same (mer än några få procent) och jag kan verkligen inte jojka men jag tycker att det är så vackert med jojk och när jag är för mig själv låtsas jag att det låter bra och så bara kör jag. Sjukt? Javisst!

Ja, det var det. Sanningen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du ar HARLIG min van! Det ar precis for allt det har som jag tycker sa mycket om dig!!!

Manga kramar fran the UK
/Lena

Anonym sa...

Ha ha! Bra svarat! 4:an kände jag igen mig mycket i!

Anonym sa...

förresten, du är bjuden på partaj hos mig Söndag påsk (tror jag prel. datum)om ni är här då? F o O ska till Skeå på middag. Vinkväll men Klara får också komma. PS: Ewa är också bjuden, så du behöver inte känna dig ensam.

Anonym sa...

Hej vännen

Men du, du glömde ju det viktigaste av allt - att du kan bli rörd till tårar av att höra dig själv sjunga/jojka!!! Det är inte många gånger jag skrattat så mycket som där på Roasters och tror jag kan tala för Sofi också.

Kram på dig!