tisdag, mars 20, 2007

Bara en sak till...

I det tidigare nämnda nya numret av den tidning jag prenumerar på finns varje månad en liten skönhetsguide om någon av våra kända svenska kvinnor. Denna månad var det Irma Schultzs tur. Precis som alla andra kändisar hävdar hon att hon nästan inte använder något smink alls. Så är det alltid!! Kända människor är tydligen så snygga att dom bara behöver "lite rouge och genomskinligt läppglans". Allvarligt. Är det så att jag sminkar mig extremt mycket? Är jag extremt ful au naturel? Är jag en bimbo???
Jag kommer fortfarande ihåg den tiden när jag läste Veckorevyn och Petra Hultgren berättade i ett liknande reportage att hon bara använder maskara ibland men oftast var hon osminkad. Det höll på att sabba min tonårstid.
Samma kända kvinnor ger också läsarna sina bästa skönhetstips. Detta tips är alltid "att vara lycklig och sova bra". Jaha! Säger du det?

Jag vill härmed syna den svenska kändiseliten. Jag är övertygad om att ni är lika trista och glåmiga som jag är under masken. Ni vill framstå som jordnära och naturliga genom era uttalanden men jag synar er. Å vad jag synar er.
Så det så!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du glömde "DRICKA MYCKET VATTEN", det brukar vara ett hett tips från supermodeller.

Anonym sa...

Jamen gud för jävla bannat jag blir GALEN av det där. Jag har fan alltid foundation och hela kittet. Jag gillar smink jag känner mig snygg då. Petra är lika blond som mig och om hon inte hade färgat sina bryn och fransar skulle hon också se ut som en gris osminkad för det göra alla blondisar. Jag höll också på att bli förstörd av " jag har lite genomskinlig mascara och läppglans och låter alltid håret självtorka när jag tvättar det, vilket är 1 gång i veckan!" . Bullshit.

Soffan sa...

Emma: Just ja! Den är fasen det säkraste kortet. Hur kunde jag glömma???

Ewa: Tur att jag inte är ensam om de här funderingarna. När man är 14 undrar man ju lätt hur jävla ful man egentligen är, när man själv aldrig kommer i närheten av Petra H trots allt smink i världen... Och så får man veta att hon är "osminkad". Om man då hade vetat...