fredag, september 08, 2006

Så kom hon då...






Natten mot onsdag 6/9 var vår dotter alldeles för nyfiken på världen utanför och talade om för mamma att nu är det dags... det gjordes genom att dra ut proppen och släppa ut vattnet! Förlossningen var en relativt lugn tillställning som Sofia får berätta om själv vid ett senare tillfälle..

Hej förresten! Det är jag som är sambon Tobbe.
Det jag kan återge från den änden av förlossningen jag bevittnade är att Sofia var fantastisk och enormt samlad och fokuserad under hela tiden... fast hon trippade på lustgasen.

När så vår lilla ängel, Klara som hon heter, lämnade mammas mage var jag alldeles övertygad om att hela världen står helt stilla just nu.
Förmodligen gjorde den inte det.
Valkampanjerna pågick nog i samma tempo som dagen innan. Sossarna använde nog fortfarande Fp:s snedsteg som slagträ. Fotbollslandslaget laddade nog fortfarande för kvällens
EM-kvalmatch utan Zlatan, Chippen och Mellberg. Älgjägarna satt nog fortfarande på sina pass och John Slettvoll funderade nog fortfarande på hur han skulle kommentera sitt avhopp från hockeyklubben Bolzano.
Men min värld stod stilla.
Klockan 08.38 fanns det bara tre personer som rörde sig... Sofia, jag och denna underbara lilla människa som tog sina första andetag under sin väl tilltagna kalufs.
Så såg min värld ut då.

Det är svårt att ta in att vi verkligen har en vacker, underbar och supersöt dotter nu, men den enorma stolthet jag känner är absolut äkta, precis som med den stora lyckan!
Sofia och Klara är fortfarande kvar på BB och jag saknar dem så att det gör ont.. Helst av allt vill jag bara ligga där tillsammans med dem och lyssna, titta och lukta på Klara. Klara har sovit på mitt bröst några gånger nu, och att känna hennes närhet är något av det största jag varit med om...
Hur kan man älska någon, som inte ens funnits bland oss i 48 timmar, så mycket??

Jag antar att det är en av de många ologiska saker man upptäcker under den långa resa som utgör föräldraskapet...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis älskade vänner!! Här sitter jag på jobbet och tårarna sprutar när jag läser om er fantastiska upplevelse och den lilla människan som nu äntligen kommit! Jag vågar inte ringa än, men om några dagar kan jag nog inte hålla mig längre. Sköt om er så länge så hörs vi snart. Kramar och pussar i stora lass från Fia

Anonym sa...

Grattis!!!!!
Måste kännas helt fantastiskt. Hoppas ni har det bra, hälsa Klara.

Anonym sa...

Djungeltrumman har nått storstan!Ett stort grattis och lycka till med lilla familjen!!

Ida (fd.lagkamraten i fotboll och korrekompisen!!!!!)

Anonym sa...

Hej mina vänner! Så underbart söt flicka ni nu har i er lilla familj. Längtar så mycket efter er alla och efter att få sitta med Klara i min famn. Vet att ni kommer hem idag, jag ringer senare ikväll.

Många kramar / Erica

Och jättevackert skrivet Tobbe! Det föll några (läs: ett helt vattenfall) tårar när jag läste det!

Anonym sa...

Jättegrattis till de allra bästa nyblivna föräldrar jag kan tänka mig!
Oh vad söt hon är, vilket hår!

Massor med kramar till er alla tre, kan knappt hålla mig tills jag får träffa det lilla underverket.

Mikael sa...

Vilken söt liten krabat! Hon ser lycklig ut, nästan lika mycket som sina föräldrar. Stort grattis, och sköt om er alla tre!

Mikael.

Anonym sa...

Jag instämmer med föregående kommentarer. Ögonen är blanka!!! Vilken underbar liten flicka ni har fått! Hon är bedårande. Ser fram emot att höra av er när ni känner att ni har tid.

Många kramar till er alla i den lilla familjen. Morsan, farsan och lilla bebben!

//Lena