fredag, september 29, 2006

När hjärnan pulsar i djupsnö...

Mitt nattsömn har väl varit si så där under den gångna natten. Bebisar kan vara väldigt bestämda med sina rutiner; ätning och sovning måste tydligen ske på exakt det sätt som bebisen själv tycker vara lämpligast. Även om jag som mor tycker mig vara äldre och förståndigare än den snart 4 veckor gamla bebisen... Nu sitter jag i alla fall framför datorn. Tom blick, hålögd och med hjärnan i strömsparläge. Den lillla gullungen ligger i sitt täcke och sover så gott, så gott...
Som vanligt när jag ska resa bort är jag alldeles för uppspelt för att kunna koppla av och somna om. Det är bara att glömma. OK, jag vet att det bara handlar om en helg i Piteå och ordet resfeber kanske är lite väl starkt för sammanhanget men för mig känns även en sådan resa som ett jorden runt-äventyr. Så har det alltid varit. Jag har förmågan att trissa upp saker och ting till sin spets på ett ganska intressant sätt. Om äventyren sedan motsvarar mina förväntningar är alltid lite svårt att avgöra men det känns som att det kvittar. Jag får liksom två resor till priset av en. Först resan som pågår innanför pannbenet några dagar innan själva resan tar sin början och sen kommer då själva resan. Man skulle kanske kunna säga att jag är väldigt ekonomisk med mina upplevelser. Två för en...
Mitt liv är en sloggytrosa. Eller, ja... två...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men å hej! Jag ÄLSKAR att folk har bloggosar, man får helt plötsligt kontakt med folk man tappat bort litegrann. GRATTIS hon är jättefin! Och fint namn. Kram.