fredag, augusti 12, 2011

Tidy Friday



I dag har varit en sådan där lugn dag. Helt utan planer eller måsten. Underbart för många. Lite stressande för en sådan som jag. Morgon ägnades åt städande tvättande och upphängning av spegeln i hallen som i går fick en avhyvling av lillbrorsan och åkte i golvet. So far, so good. På eftermiddagen när alla konkreta göromål var gjorda började min rastlöshet komma krypande och således jagade jag ut hela familjen på en cykeltur till andra sidan älven, i syfte att övningsköra min cykelväg till jobbet. Det gick finfint och i stället för att cykla just precis till mitt jobb stannade vi till i Maran där vi fick både kaffe och kakor och kände oss sedan lagom styrkta för cykelturen tillbaka till stan och ett visst hamburgerhak som fick stå för dagens middag.


Fredag kväll och bara en helg kvar av den låååånga ledigheten. Nu hamnade jag visst här igen. I sentimentalträsket.


TV-tablån fortsätter att skylta med dåliga tv-program. Det hade man ju lätt kunnat åtgärda med en bra film om det inte hade varit för att lillbrorsan kvaddat dvd-spelaren också. I morgon har vi tänkt köpa en ny. Om det är någon idé. Kanske vore det lika bra om vi madrasserade hela hemmet i några månader framöver. Som sagt. Det är tur att han är väldigt söt.

Inga kommentarer: