måndag, augusti 15, 2011

Så var det gjort!

Första arbetsdagen efter ett år och dryga tre månader hemma. Lätt som en plätt. Kul som på jul. Det var faktiskt roligt att vara tillbaka på jobbet och försöka dra igång terminen, trots en viss känsla av ringrostighet. Vissa kolleger har gått i pension och andra har tillkommit. Särskilt nöjd är jag över min värvning av ämneskollega. Vilken grej det kommer att bli!
När jag cyklade hem hade jag funderingar på att stanna och fota den vackra cykelvägen hem, men det som från insidan av skolan såg ut som en vacker sensommardag visade sig vara en tromb tillsammans med en orkan och cyklandet var plötsligt inte lika behagligt längre. Nåja. Jag tar nya tag i morgon och hoppas på att i alla fall kanske få medvind.
Här hemma verkar det mesta har rullat på bra. Så väl vuxen som barn verkar trivas med den nya tillvaron.
Ny dag i morgon. Sov gott!

Inga kommentarer: