tisdag, augusti 16, 2011

On and on...

Ännu en dag i arbetets tecken. Oj vad det känns som att jag hinner med. Konkreta saker som kan bockas av, en efter en. Sådant gillar jag. Förmodligen har jag någon form av bokstavskombination som kan förklara just detta beteende, men jag finner ingen större anledning att utröna just vilken det handlar om.
Motvind på hemvägen i dag igen och det verkar som att vädergudarna har bestämt att det ska regna i morgon så det blir nog till att falla till föga och ta bilen. Inte för att jag är gjord av socker, men ändå. Dryga milen på cykel i spöregn känns inte som ett så lockande sätt att börja arbetsdagen på.
Vad mer? Vi har gått en cykelpromenad i kväll. Cykelpromenad innebär att Klara cyklar, Herman åker vagn och vi andra promenerar. Logiskt, eller hur? Att cyklar går fortfarande ganska bra, förutom i uppförsbackar. Och ner i diken. Men det tar sig.
Nä nu ska jag lägga mig med min bok och tagga för lite it-information i arla morgonstund.
Sov sött!

Inga kommentarer: