torsdag, februari 04, 2010

Snopet

Glädjen efter tentabeskedet i måndags har förbytts till uppladdning inför nästa moment och i dag efter min sista lektion hällde jag i mig en kopp kaffe för att ladda inför bilfärden till Luleå och kvällens föreläsning. Då ringde telefonen och det var min lärare som berättade att hon tyvärr var tvungen att ställa in dagens lektion. Småsnopet, javisst, men oj vad jag hann göra saker på jobbet när jag inte behövde stressa iväg till residensstaden.

Jag sitter nu i soffan med den nya, fina datorn och reflekterar över mitt jobb. I morgon har jag medarbetarsamtal och det kan ju ses som jobbigt och nervöst, men man kan också se det som ett tillfälle att reflektera lite extra över vad det egentligen är man gör på dagarna och vad det är som är lite extra bra med det.
Jag kan inte annat än vara nöjd med mitt jobb. Jag tror faktiskt inte att jag skulle vilja ändra på något. Jag känner mig dagligen utmanad, på en precis lagom nivå och om man bortser från det ganska tighta schemat måste nog läraryrket anses vara väldigt fritt.

Nu ska jag fortsätta njuta av denna kväll, som plötsligt blev alldeles ledig.

Inga kommentarer: