måndag, februari 01, 2010

Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!

Ja, jag lät ungefär som Hans som vann Robinson när jag i dag öppnade mailet som talade om för mig att jag klarat min grammatik/fonetik-tenta. Eller inte bara klarat, jag fick dessutom VG!
Den här känslan av lättnad är helt obetalbar. Jag bara går omkring och känner mig tokledig och det tänker jag fortsätta med tills på torsdag när nästa kursmoment börjar. Det är märkligt det här med arbetsbelastning. Nu känns det så skönt att bara ha jobbet att tänka på. Inget att plugga, inget att skriva, inget att läsa in. Bara det vanliga jobbet och det känns liksom lugnt. Helt lugnt. I vanliga fall, när jag inte pluggar, finns det alltid något i jobbet som känns lite som en extra börda. Det kan vara en klass, en grupp eller något extra på sidan om. I år är det plugget som är det där lilla orosmolnen. Det är liksom märkligt att människan alltid vill ha en liten dos helvete i sitt liv. Har man inget så där konkret och absolut helvete så löser det sig alltid ändå och något som är relativt rimligt helvetiskt lägger sig som ett litet moln ovanpå allt annat, bara för att allt inte ska vara perfekt.

Nu ska jag ta mig ett bad för att kroppen ska få en chans att återhämta sig efter den semla som jag har firat tentaresultatet med. Måndagar kan verkligen vara bradagar!

3 kommentarer:

Therese sa...

Grattis!

Anonym sa...

Tjoho! Jag är så stolt över dig min smarta syster!!! Kramar Cilla

Maria I sa...

Jag visste hela tiden att du skulle få VG. Inte ett uns av tvivel nånstans. Grattis!