söndag, februari 21, 2010

Myshelg

Fiii tusan vilken iskall helg det här har varit. I går morse när vi vaknade och tittade på termometern stod det klart att planen med lite längdskidor inte skulle hålla. I stället hoppade vi in i bilen och begav oss till andra sidan älven och det lilla badhuset. 27 kalla grader ute och bikiniväder inne. Helt klart vad själen behövde.
Efter bad, bastu och fruktstund bar det hemåt igen och sedan vidare till ett riktigt äventyr framför linsen. Eller heter det bakom linsen?
Så kom den här dagen som liksom bara måste vara den kallaste sedan vinterkriget. Tobbe har jobbat natt och jag och Klara har verkligen bara varit. Just därför är jag så tacksam för det här vädret. Med undantag för ett kort besök i pulkbacken har vi bara varit inne och pysslat. Jag har kunnat bocka av en massa saker som jag tänkt göra i månader. Jag har skrivit in recept i min receptbok. Jag har strukit skrynkliga gardiner och så har vi spelat spel.
Middag har vi ätit hos Glenn och Maria och jag kan lugnt säga att helgen har gjort mig utvilad inför den sista arbetsveckan innan sportlovet. Vad händer med tiden egentligen?

2 kommentarer:

Livet i hus nr 7 sa...

Vilken myshelg! Men nu längtar iaf jag efter våren! Kanske vi kan ses under sportlovet! Jag är ju som bekant oxå ledig!
Kram på er

Soffan sa...

Ja du... Våren ja... :-)
En dejt på sportlovet låter alla tiders! Ska vi hålla tummarna för att det går att vara ute och mysa!? Om inte annat kan man väl mysa inne också...