tisdag, juni 16, 2009

Leva och uppleva

I dag har jag flyttat in på mitt nya jobb. Jag fick mig ett trevligt skrivbord med fönsterplats och dessutom hann jag med att ta i med hårdhandskarna och skjuta skarpt, trots att jag inte riktigt börjat än. Känslan är bra och jag längtar jättemycket efter att få börja jobba. Jag hade lätt klarat mig utan sommarlovet men jag får väl helt enkelt bita ihop och härda ut.
Jag har dessutom hunnit bli avtackad från mitt nuvarande jobb, tvätta kläder och sängkläder och dammsuga ett lätt dammigt hem.
Dagens upplevda besvikelse är att Röjardagen tydligen inföll just i dag. På en tisdag. Min mamma som är pensionär hade fyndat en massa. Konservativ som jag är tycker jag ju att Röjardagen bör infalla på en fredag, precis som den alltid har gjort. Nu har jag ju förlorat en massa pengar på att inte fynda. Visst är det så det fungerar?

4 kommentarer:

Loppans pyssel sa...

Självklart är det så det fungerar!

Grattis till nya jobbet och hoppas det blir så bra som det känns! Du får helt enkelt härda ut med att vara ledig. Se det positiva, lilltjejen får rå om sin mamma! ;-)

Annas resa sa...

Vaddå skjuta skarpt? Det sa du ju inget om!?
Jag ser frfam emot att få följa med på din jobbresa på nya stället. Lycka till och grattis igen till fasta jobbet.

Therese sa...

Låter härligt att flytta in på nytt ställe....har själv gjort det i veckan...men nu är det sommarlov! Hoppas att du får det skönt i sommar!

Soffan sa...

Minimonster: Jo, jag lovar att härda ut.

Anna: Tack kära du!

Therese: Ja, vi är i samma sits du och jag. Ska bli spännande att följa din resa!