onsdag, september 10, 2008

Stök, bök och lite slipdamm

I dag har Tobbe och Klara varit lediga och åkte med mamma och pappa till stugan för att dra upp båt nr. 1. När jag kom hem från jobbet var huset således tomt och jag drog på mig målarjeansen som numer är mer vita än denimblå... Jag har nu målat färdigt murstocken och nu väntar den bara på lister och de små tapetremsorna som ska sitta närmast den nu vitmålade skönheten.
Det kändes som ännu ett steg i färdigställandet när jag fick bära ut täckpappen som legat på golvet allt för länge nu... Fortfarande sitter inga tavlor på väggarna och vi ligger back några lampor och gardiner. Jag tror att jag måste sy. Sömnad är verkligen inte min starka sida. Till skillnad från många kreativa kvinnor i bloggvärlden är jag dystextilier. Från den dagen man själv fick välja slöjdform i skolan valde jag träslöjd, varje termin. Delvis på grund av att alla killar valde träslöjd och det lockade ju på sitt sätt, men även för att jag helt enkelt hade mer talang för träbitar än för stuvbitar. Konsekvensen är ju så klart att jag varken kan sy fast en knapp eller skapa fina saker till hemmet på egen hand. Men som tur är så har jag en mamma som kan ganska mycket och kanske, kanske kan hon guida mig. Igen.

I kväll är vi lediga. TVn är påslagen och jag surfar och bloggar. Lite vardag igen. Ja tack.

3 kommentarer:

Annas resa sa...

Så roligt att ha dig tillbaka i bloggvärlden och få husuppdateringar!

Åsa sa...

Kul att höra från dig igen. Väntar bara på lite bilder...

Soffan sa...

Anna: Ja, jag ska försöka skärpa mig. Jag får dock mer och mer tid över till annat.

Åsa: Nu har du bilder! :-)