torsdag, september 18, 2008

Helg!

Torsdagskväll och mannen överraskade med att komma hem en liten sväng innan fredagens nattpass. Om det ändå vore så väl att förflyttningen till Piteå kunde komma snart. Om den kunde komma någon gång mellan nu och nyårsafton skulle jag bli lycklig så in i Norden. Just nu kan jag inte ens föreställa mig hur det kommer att bli. Nu har snart 10 månader gått med långpendling och jag måste väl ändå medge att det går helt OK. Men jag tror att den känslan till mångt och mycket grundar sig i att jag vet att det inte kommer att vara för evigt, att det finns ett slut. Frustrerande är dock att inte veta var slutet ligger och var målet är. Men! Under tiden får jag väl glädja mig åt att vi inte sliter på varandra och att det kan vara romantiskt att säga hej då. Man får helt enkelt göra så, man får se det goda i det onda.

Torsdagskväll ja! Den bästa av kvällar. I morgon jobbar jag till 12.30 och sedan är det lugn och ro. Eller nä... Men i alla fall är jag lektionsfri.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ha en bra dag

Soffan sa...

Bitte: Tack detsamma! :-)