söndag, september 28, 2008

Bortblåsta blåsor

Höststormen har rullat in i vår lilla stad och det verkar, prisa gudarna, som att den har tagit höstblåsorna med sig. I dag har den unga damen ätit både korvar, makaroner, potatisar och fiskpinnar. Och ja, allt ovanstående i plural. Med näringen kom humöret tillbaka och vi har skrattat oss igenom hela eftermiddagen. Ja, nästan då... Tvåårshumöret är ju så klart kvar och leder till små sammanbrott några gånger i timmen, men det är ju helt i sin ordning...

Dessvärre verkar det som om höststormen även har blåst in en massa bus i detta annars ganska stillsamma län. Detta leder till att kärleken måste jobba över jättemånga timmar och gissningsvis sover jag redan när han kommer hem.

I ugnen ruvar nu en banankaka. Den väntar på att någon ska komma och hälsa på och hjälpa oss att äta upp den.

2 kommentarer:

Nybliven sa...

Ååååh! Menar du mig, menar du mig, menar du mig? Jag hjärtar bananfika så jag tar det som en personlig inbjudan!!

Kanske lyckas vi på onsdag em...

Soffan sa...

Nybliven: Ja! Vem annars! Onsdag vore kul! Det ser vi fram emot!