tisdag, september 16, 2008

Nej tack, det är bra.

Orden hoppar ut ur lillans mun just nu och frasen ovan är det senaste. Ett naturligt svar på frågan "Vill du ha en till smörgås?" -Nej tack, det är bra. Artigheten kommer självklart från hemmet. Sådan mor/far, sådan dotter.

Nu kommer här några bilder från det nya hemmet. Jag vill betona att vi ännu inget gjort åt trevnaden. Varken tavlor, gardiner eller mysbelysning finns på plats. Just nu har jag svårt att förstå när vi ska hinna med den biten. Det känns som att vi går om varandra hela tiden och att boka in en dagstrip till IKEA när vi båda är lediga verkar vara en omöjlighet. Nåväl, vi har restan av våra liv på oss så lagom till pensionsdagen borde vi väl ha fått lite trevligt i alla fall. Här kommer i alla fall några före- och efterbilder. Förebilderna kommer från mäklaren och är alltså bilder av hur huset såg ut när de förra ägarna bodde här. Efterbilderna är mina egna och är tänkta att föreställa ungefär samma motiv som förebilderna.

Hallen:



Sovrummet:


Jag fotade vardagsrummet också men det såg verkligen ökentrist ut så jag återkommer med piffade bilder senare...
I skrivandets stund skulle jag egentligen ha målat källarens militärgröna tapet men färgen var slut så jag hamnade här i stället. Men det var ju tur i oturen kan man säga.

I övrigt intet nytt. Jag älskar mitt jobb, men det var kanske inte så nytt...










2 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen en liten "rundtur", vad jag har väntat. ;) Sjukt snygg fondvägg i sovrummet, så vill jag oxå ha....

Väntar med spänning på fler bilder.

Kram Carina

Soffan sa...

Carina: Ja, visst är den snygg!! Kom hit snart på en riktigt rundtur!!