söndag, maj 11, 2008

Sköna maj välkommen!

Inte för att denna helg har bjudit på något särskilt sprakande majväder men den (helgen alltså) har ändå varit alldeles underbar.
När vi på Valborgsmässoaftonen satt runt Fia och Pers matbord gav jag ett löfte om att sluta vara hysterisk. Jag lovade att låta helgen bli en tid för vila och återhämtning i stället för dagar då så mycket som möjligt ska klämmas in för att verkligen utnyttja de lediga dygnen maximalt. I går gjorde jag inget under stress. Jag tvättade fönsterna och njöt verkligen av att göra det i lugn och ro och sedan tog jag en skön promenad utan att kolla klockan en endaste gång. Sent på eftermiddagen tog vi en biltur till Hortlax för att titta på M och G:s nyinköpta hus som i nuläget upprustas för fulla muggar och sedan snirklade vi oss långsamt tillbaka till stan för middag på Strömnäs hos Edvard och co.
I dag har varit en likadan dag. I lugn och ro har jag laddat batterierna och efter en snabbtitt på syster med familj hos mor begav vi oss till familjen L som bjöd på grillad lax i sitt finfina nybyggda hus.
Snacka om att ladda batterierna! Och som kronan på verket hade bästa Ewa hängt vår tvätt. Hur bra är inte det? Bra grannar är det bästa som finns!

I morgon är det hustitt igen. Håll alla tummar och be en lite bön om du har tid.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe. Jag är så lejd. Kram.

Åsa sa...

Håller alla tummar jag har! Och vad skönt med en stressfri helg. Känner igen symtomet att hinna så mycket som möjligt på kortast möjliga tid, fast vem vinner på det egentligen?