onsdag, maj 21, 2008

Husfrossa

Efter gårdagens totala lyckorus och kvällspromenad förbi den nya haciendan har jag i dag drabbats av någon form av baksmälla. Allt känns fortfarande så klart mest otroligt spännande och jättebra men siffror och kalkyler och skräckscenarion snurrar samtidigt i mitt huvud och gör det svårt att fokusera på MVG eller VG och andra livsfrågor.
Jag räknar med olika räntor. Jag räknar med olika kontantinsatser. Jag räknar hit och dit och allt snurrar mest bara runt.

Vad ska jag säga om huset då? Helst av allt hade jag velat lägga ut bilder för att få höra vad Du tycker men eftersom huset inte blir vårt förrän i september så får jag väl vänta med det. Vad jag kan berätta är att huset är stort och annorlunda i bästa 60-talsanda. Fri baksida i söderläge och en enormt stor s.k. pensionärskuvös. Läget är centralt och om någon har ett pingisbord till salu är vi intresserade! Det är ju det här problemet gillestuga... Och pingis är väl bra motion? I alla fall rundpingis...

Nä. Nu ska jag pusta ut efter kvällens avslutningsbal och dra mig tillbaka med senaste numret av Femina.
Puss!

3 kommentarer:

Nybliven sa...

Tjohoooo! säger jag också! Äntligen hittade ni Det. Och fick det dessutom. Blev det mycket budgivning också på bubblaren eller klarade ni er undan med utropspris?? GRATTIS i alla fall till blivande husägarna! Det är kul att ha mycket att göra... ;-)
Love och tänk på att vi har en hur bra som helst lekgård om ni är sugna nån dag!

Anonym sa...

Tja,
-Klart man svettas.
Det är väl inte så många fler gånger än en(1) man gör motsvarande investering.

Gillestugor är verkligen jättesnygga vitmålade!!! Fantisera om textilier med svart bas, lite marockanska lyktor, kuddar och läckra tyger i olika mönster med lite guld mm.
-Ser fram emot julafton där...

Temporära temperaturhöjningar är bara nyttiga.
/Kram syster C

Åsa sa...

Låter ju kanon. Vi har ett pingisbord, men det är definitivt inte till salu. Vi brukar ha fest och spela rundpingis varje sommar. Hur kul som helst!!