söndag, maj 04, 2008

Så har vi landat i hemmets lugna vrå igen. En långhelg i huvudstaden ligger bakom oss och den har varit mer än underbar. Våren finns i Stockholm om någon undrar. Och underbart sällskap finns där också.
Med bästa tänkbara umgänge har vi sett Skansen inklusive tre nykläckta björnungar som kan ses på en av bilderna ovan även om de var något svåra att fånga på bild. Min äldsta systerson gick högvakten på slottet i lördags och där inne på borggården stod jag rörd till tårar över hur pampigt allt var och hur stilig den unge soldaten såg ut i sina vita handskar och damasker.
Dessutom har jag shoppat två par somriga skor och ett par somriga örhängen så nu är jag redo för det mesta.
Tack alla ni fina och underbara som har tagit hand om oss i helgen! Vi är sååå tacksamma och nöjda!
Och dessutom fick jag springa på käraste mammakollegan från Umeå mitt i Götgatsrusningen och det är jag också hjärtinnerligt tacksam för!

En timme efter att vi angjort hamn i hemmets lugna vrå begav vi oss ut på husjakt igen och nu är jag kär. Jag ger inga närmare detaljer förrän jag sitter med kontraktet i handen men den här juvelen känns så rätt så rätt.

Nu ska jag sova gott i rena sängkläder och drömma om öppen spis och bastu.

2 kommentarer:

Annas resa sa...

Så skönt att komma bort en helg med familjen! Jag längtar till vår semester nu.

Lycka till med husspekulerandet! Väntar ivrigt på mer info här på din blogg...

Soffan sa...

Anna: Ja det var fantastiskt!
Och tack för lycka tillet! Håll gärna en tumme eller två...