fredag, maj 09, 2008

Ljuva fredag

Solen har värmt och helgen har kikat in hos oss igen. Mannen har återvänt från Malmfälten och nu återstår endast en trip dit. Om två veckor. Skönt.
I kväll har G och M ätit tacos med oss och jag svängde ihop en hallonpaj med kokos som jag aldrig testat förut. Gott. Mycket gott! M är höggravid och det är så kul med gravidmagar. Det är det vackraste som finns nästan... Förutom bebisar kanske...

I går kikade jag på Huset igen. Denna gång i sällskap av bekantskapskretsens handyman nr. 1 eftersom min egen (handy)man var bortblåst. Huset är fortfarande otroligt intressant. Dock uppträder ju en del saker man inte tänkt på förut när man ser något för andra gången. En del att göra skulle det bli så klart. Och dessutom var vi inte de enda som var närvarande. Till en början kände jag en viss irritation över att en massa främlingar klampade omkring i "mitt" hus och sedan ägnade jag resten av kvällen till att fundera över dessa främlingars inkomster och vad de kan tänkas vilja punga ut för ett hus. Som om det skulle gå att spekulera kring. Spekulera kan man ju alltid göra. Men till vilken nytta?

Trevlig helg på er där ute!

1 kommentar:

Anonym sa...

Är det menat så blir det... ett fint litet hus åt en gullig liten familj. Håller tummarna för er.

Och jag är otroligt tacksam att jag fått "låna" min bror ännu en gång, det är himla trivsamt när han dyker upp.

Kram på er alla.

/C m resten