söndag, januari 22, 2006

Squash #3

I går var det dags igen. Den här gången var motståndet utbytt mot Ida. Trevande försökte vi tillsammans skrapa ihop de rester av regler som vi båda hade någonstans i hjärnbalken, väl förseglat. Efter en stunds bollande fick vi igång ett riktigt bra spel om jag får säga det själv. Detta ska vi nu göra till en tradition. Varje lördagsmorgon ska påbörjas med ett squashpass. Du vet ju själv hur det kan bli med den typen av löften. Men jag ska göra mitt bästa och sen får vi helt enkelt se hur det går.
Kvällen tillbringades även den tillsammans med Ida. Tobbe var på välkomstfest för de nya polisynglen. Jag och Ida hade en lugn och skön kväll med tacos och p3-guldgalan. Mycket bra musik och många nya bekantskaper. Jag kan villigt erkänna att rock/metalklassen och hip-hopdito var besvikelser eftersom varken Burst eller Hearin' Aid låg på min favvolista.

Kollade på störtlopp i morse. Vädret i St. Moritz var något bättre än här. Detta till trots tänkte jag nu bege mig ut på en promenad till stan. Om man nu kan kalla det för promenad när man praktiskt taget bor inne i stan... Tänkte ta med mig bryggeriet som vankar omkring här i lägenheten. Vis av erfarenhet vet jag att inget botar dageneftersjukan lika bra som frisk luft.

Inga kommentarer: