onsdag, mars 23, 2011

Vår?

Har den kommit nu? Våren alltså. Det är inte utan att jag börjar misstänka det när vägarna uppvisar mer asfalt än snö och när behovet för nya galonisar plötsligt gör sig påmint i form av dyngsura overaller. Härligt var ordet.
Här har några dagar i gräsänkeskap förflutit då maken i söndags begav sig mot fjälltopparna med ett antal vänner och lika många skotrar. Jag måste säga att vi har haft det alldeles förträffligt även utan honom. Missförstå mig rätt, jag skulle inte vilja vara utan honom i det långa loppet, men dagarna har bara rusat iväg eftersom vi haft gäster till både lunch och middag och i går tog jag barnen och mormorn med mig till Luleå. Vi hann med en mycket givande stund på stan innan jag drog till universitetet och resten av gänget hem till storasyster.
Köket har nu fått tapeter på sina väggar och i går inhandlades tyg som inom en snar framtid ska bli gardiner.
I dag väntar skidtävling på dagis, pappans hemkomst och sen i kväll ett fika på stan för mig och ett gäng mycket trevliga damer.
Nog känner man livet i sig lite mer nu än i januari. Eller hur?

3 kommentarer:

Frida sa...

Jo, det är roligare nu-trots plaskvåta kläder. Har fått, precis som du skriver, köpa nya galonkläder. De växer ju så fort de små barnen...

Ha en fin (om än blåsig) vårdag!

Jennie sa...

Självklart får du köpa den, när passar det att prova?

Jennie sa...

Jag jobbar i Öjebyn imorgon 7-15.30, skulle det funka att prova/hämta den där?