torsdag, mars 17, 2011

Bloggtorka


Jag vet inte varför, men jag har helt enkelt inte haft varken tid eller lust till att blogga på sista tiden. Det har hänt en massa roliga saker: vi har flyttat in i nya köket, som du kan se bilder på här ovanför. Jag och mannen har även hunnit lämna barnen i tryggt förvar och åkt tåg långt upp bland fjällen och upplevt tidernas bröllop när en av mina bästaste vänner gifte sig med sin bästaste kille.
Sedan har det hänt en del mindre roliga saker också: barnen har varit sjuka. Herman har legat kring 40-strecket från söndag till onsdag kväll. I dag var han dock pigg i blicken och sval i pannan igen. Klara har åkt dit på en hosta som heter duga, snuva som täppt igen varenda por, huvudvärk och feber som kommer och går. I dag ringde jag vårdcentralen och fick direkt en tid för att få henne undersökt. Allt så helt ok ut och hon var en fantastisk patient. Nu hoppas vi att hon snart är sitt vanliga underbara jag igen. Jag kan ta allt skräppyssel i världen bara hon orkar vara pigg och på benen. Hon får stöka ner, bygga kojor i soffan och jag kan läsa sagor tills rösten inte håller längre, bara hon är pigg och glad. Min stora lilla älsklingsflicka.
Forfarande är köket utan spackel och tapeter, men det kanske kommer i helgen. OM vi är friska.

2 kommentarer:

Frida sa...

Hoppas hon kryar på sig. Det är inte roligt med sjukdomar.

Vilken fint kök ni fått! Jag måste erkänna att jag är grön av avundsjuka.

Önskar dig och de dina en trevlig helg!

Livet i hus nr 7 sa...

Jag säger det igen- kanonsnyggt! Ska bli kul att se i verkligehten :)
Hoppas det är slut med sjukdomar nu, kram!