lördag, maj 20, 2006

Lördag!!

Lördag morgon och redan har jag hunnit med hur mycket som helst!
Tobbe skriver terminens sista tenta i dag och därför steg han upp någon gång efter klockan sex. Jag låg kvar och halvslumrade till någon gång innan åtta när jag steg upp för att äta frukost. Sedan satte jag mig med en kaffekopp och rättade de spanskaprov som mina elever skrev i går. Snabbt var det gjort så nu håller jag på att färga håret igen... Det är tufft att vara brunett. Det bruna rinner av och förvandlas till en askig färg och inte alls så där gnistrande, glänsande guldbrunt som jag skulle vilja ha det. Nu är jag dock på väg åt det hållet igen.
I går efter jobbet cyklade jag in till stan för att träffa Ida och ta en fika och lite shopping. Kom hem någon timme senare med en ny liten t-shirt från Gina Tricot som har riktigt bra kläder för gravida människor. Jag vet av erfarenhet att hållbarheten inte är den bästa, men eftersom jag bara tänkt vara gravid ungefär 18 veckor till så tror jag att det kommer att fungera. Jag hann även bli lite upprörd över den övriga handelns utbud av kläder för oss med stor mage. Vad säger att jag vill ha clownbyxor bara för att jag har en stor mage??? Benen är fortfarande rätt normala och inte klotformade. Det enda jag ber om är byxor med lite större midjemått...!! Sen är det det här med brösten. Vad ska jag stoppa dom i? Finns det något fint som fortfarande klarar av att bära ett par handbollar? Vad fan har porrstjärnor för sorts bh? Det väcks så många frågor som jag aldrig ens har nuddat vid förut.Tyvärr finns det inte många bra svar.
Dagens uppdrag blir dock att hitta något att förvara bomberna i. Hittar jag inget för ändamålet lämpligt redskap får jag väl sy ihop ett par plastpåsar från Ica Kvantum. Dom är lite större än genomsnittet och dessutom är ju Kvantum en trevlig affär som jag gärna stöttar med lite gratisreklam.

Lolo Ferarri, go fishing!

Inga kommentarer: