lördag, maj 13, 2006

Gravid = tråkmåns???

Ända sedan jag outade mitt nya tillstånd är det som att folk i min närhet tror att jag är gjord av bomull. Självklart snusar jag inte längre, och någon alkohol dricker jag inte heller. Men detta innebär ju så klart inte att jag har blivit helt och hållet asocial... Det verkar som att många tror att en gravid kvinna inte vill göra annat än sitta hemma och stryka sig på magen och virka små filtar till det lilla livet. För den oinvigde kan jag berätta följande:
20 veckor återstår till förlossningen.
Jag hinner känna på min mage ganska mycket, även om jag ibland lämnar hemmets lugna vrå.
Jag kan inte virka och har inga stora planer på att lära mig heller...
Jag kan umgås i grupp trots mitt heliga tillstånd och trots att jag inte dricker alkohol. Det är sant!
Intressant att se vad som händer med människor/vänner när ens liv förändras. En intressant fråga på det stora hela... Borde avhandlas på ett seriöst sätt av någon. Kanske av mig själv.
I dag har vi lagt in en stöt när det gäller barnvagnsbiten. Vi har hittat en superfin kärra och just nu lutar det nog åt att vi köper den, splitterny. Det kan rinna mycket vatten under broarna, men just nu är det så läget ligger.
Har dessutom varit på Polishögskolans besöksdag. Synd för poliserna att det regnade. Men, men... man fick i alla fall se en väldans massa poliser...
I kväll är jag ensammen hemma med en hyrfilm. Tobbe träffar en gammal polare och dricker några öl. Kanske är det därför jag känner mig bitter... Jag, en hyrfilm och en Cola light. Hade jag inte varit gravid hade jag känt mig som Bridget Jones. Fast det gör jag i alla fall. Det blir mer glamouröst på det sättet...

1 kommentar:

Anonym sa...

Tänk att du skriver så man precis förstår...
Omgivningen kanske är rädd att du börjar bli vuxen ;0)
-Dessutom gör hormonerna att man surnar till lite snabbare, synd jag inte kunde komma över o se filmen med dig, -var den bra?