tisdag, maj 09, 2006

En lärares vedermödor...

Rätta, rätta, rätta.... Göra nytt prov, rätta, rätta, rätta... Ungefär så kommer mitt liv att te sig fram till sommarlovet. Jag gissar att andra förvärvsarbetande tycker att det är fjantigt lärargnäll, men det här är min blogg, så jag har all rätt i världen att gnälla. Du får väl zappa om du blir trött på mig.
I dag har vi ätit pizza till middag. Det var Tobbes förslag och efter att ha sett vår bebis på 4D-bilden och insett hur smal den är vid denna späda ålder kunde jag inte göra annat än att gå med på pizzaförslaget. Är man så liten kan man nog behöva en pizza emellanåt. Av samma anledning valde jag en pizza med bearnaisesås... Stackarn måste ju ha hull för att hålla värmen. Mitt eget hull reflekterar jag för tillfället inte så mycket över. Det känns faktiskt helt och hållet ointressant för tillfället.

Jag har inrett en liten arbetsplats vid köksbordet. Fönstet står öppet och då och då hör man folk gå förbi på vägen utanför och prata. Njuta av försommarkvällen... Ljudet av en avlägsen motorcykel får mig att orka rätta lite mer.
Vid diskbänken står Tobbe och diskar.
Fred över jorden. Maj i Umeå.

Inga kommentarer: