torsdag, februari 23, 2012

Jobbtätt

Den här veckan har varit väldigt arbetsintensiv och jag skyller mitt två dagar långa uppehåll på detta. Dessutom har Klara gått och dragit på sig svinkoppor. Svinkoppor är ett ord som klingar ungefär lika vackert som vinterkräksjuka. Den är dock avsevärt mycket lättare att tampas med, eftersom att patienten själv upplever väldigt få problem med sitt tillstånd. Enda problemet skulle väl i så fall vara att hon tvingas hålla sig relativt isolerad. Dock finns det inget som hindrar den drabbade från varken skidåkning, snöskottning, paltätning eller kojbygge. Nu är det bara att hoppas på att den bakteriedödande salvan dödar det som dödas skall och att lillbrorsan slipper trilla dit han också. Något säger mig att han inte skulle hantera det hela lika väl.

I övrigt har det inte hänt så mycket i min värld. Jag har ätit några semlor. Jag har dessutom haft franskt besök på jobbet. Så fantastiskt roligt! Den bästa är fransyskan som pratar spanska. Henne skulle jag vilja förvara i ett skåp i klassrummet under resten av terminen.

Inga kommentarer: