tisdag, november 03, 2009

Segt

I sängen ligger en sjuk flicka. En flicka vars blick säger influensa. Vi får väl an se vad som komma skall.
En sak som gjorde mig lite orolig var när hon tidigare i kväll vaknade och ville dricka vatten, och klagade över ont i näsan. Jag kopplade genast till utväxt av tryne så klart.

Pappan, som ska vara hemma med sjuklingen i morgon, har blixtåkt till grannkommunen för att leta efter en man. Hoppas att mannen är lättare att hitta än min försvunna telefon och att VAB-pappan infinner sig i hemmet senast kl. 07.45 i morgon. Mycket möjligt att VAB-pappan då är mycket trött, men Pororo kan göra underverk på både pappor och barn.

Nu går jag och lägger mig bredvid influensabarnet men min nya bok. Må den vara bra!

4 kommentarer:

Annas resa sa...

Men stackars liten Klara! Hoppas att hon blir friskare snart. ...och är telefonen borta igen? Eller är det en ny som är borta?

Förövrigt är det bara att ringa om du måste få komma ut ur influensaträsket för en promenad. Passa på medan du själv är frisk ;)

Åsa sa...

Krya på er!

Frida sa...

Hopppas hon kryar på sig snart!
Sen, om Pororo, så har du helt rätt.
Bara musiken driver ju en till vansinne och du kan därför somna av ren utmattning!

linda sa...

Krya på er!
Kram Linda