tisdag, november 17, 2009

Galen vecka

Den här veckan är en sådan där vecka som är överfylld av saker som måste göras. Men jag kryssar mellan mina måsten och bockar av dem en efter en och när man tänker efter är det makalöst hur mycket man hinner om man sätter den sidan till.
Den långa listan ser ut ungefär så här:
- Rätta elevarbeten som jag så klart har lyckats tajma in samtidigt. Igen. (CHECK!)
- Plugga inför torsdagens föreläsning. Jag är halvt livrädd för den nya läraren och vill inte göra bort mig. Jag är en barnrumpa. Jag vet. (CHECK!)
- Skriva omdömen till en väldans massa elevers utvecklingssamtal. (CHECK!)
- Baka, städa och allmänt förbereda inför lördagen som är den stora dagen när jag blir tant. (½ CHECK!)

Sen var det ju det här med mitt tillstånd. Mitt heliga tillstånd. Det tillstånd som innebär snusavslut, konstant hunger, nattliga toalettbesök och trånga byxor.
Än så länge är den lill* bara ett litet, litet pyre, men visst är det otroligt hur mycket små, små pyren kan göra sig påminda.
Om allt går vägen är vi alltså fyra stycken tokar som huserar här på Kvarngatan när sommaren kommer.
Galet spännande!

9 kommentarer:

Jennie sa...

Så himla kul med ett litet pyre! Grattis. Kram

Frida sa...

Grattis!Så roligt!
Då kommer vi vara hemma samtidigt ungefär om allt går bra. Playdates kanske? Kidsen kommer ju vara i samma ålder liksom.... :)

Åsa sa...

Grattiskramar!

Lisa sa...

Grattis!

Mary sa...

Grattis! Jag gissade på det när du i ett tidigare inlägg skrev att du somnat tidigt på soffan ett par kvällar och var så trött. Men som sagt, jättegrattis!

Anonym sa...

Stort grattis! Kram Linda

Soffan sa...

Tack för alla grattis!!

anna sa...

Grattis, så roligt!!!

Ewa sa...

Men å så himlans kuligt. Tusen kramar.